سفارش تبلیغ
صبا ویژن

digionline

کایرین 710 هوآوی در رقابت با اسنپدراگون 710 کوالکام عرضه خواهد ش

یکی از موضوعاتی که این روزها بسیار مطرح می باشد مسئله ی رقابت بر سر تولید تراشه های پرچمدار و میان رده می باشد. بسیاری از کمپانی ها اقدام به تولید پردازنده هایی می کنند تا بتوانند در مقابل رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند. در این میان کمپانی کوالکام پردازنده ی میان رده ی اسنپدراگون 710 را برای گوشی های میان رده ی اندرویدی ارائه داد که کمپانی هوآوی در این میان اعلام کرد که قصد دارد یک پردازنده ی میان رده با نام کایرین 710 برای گوشی های میان رده ی خود عرضه نماید.

عرضه ی کابرین 710 به منظور رقابت با پردازنده ی اسنپدراگون 710 کوالکام می باشد. کمپانی زیر مجموعه‌ ی هوآوی به دنبال عرضه‌ ی تراشه‌ ی میان‌رده‌ ی جدید در ماه ژوئیه به نام کایرین 710 می باشد. همانگونه که از نام این پردازنده مشخص می باشد، قصد دارد به طور مستقیم به رقابت با اسنپدراگون 710 کوالکام بپردازد. کایرین 710  که به عنوان جانشینی برای تراشه‌ ی کایرین 659 می باشد و از معماری تراشه‌ ی اختصاصی هوآوی بر پایه‌ ی Cortex-A73 بهره می برد و همچنین با استفاده از سبک طراحی 12 نانومتری در شرکت صنایع نیمه‌ هادی تایوان (TSMC) ساخته می‌ شود.

کایرین 710 مانند تراشه‌ ی پیشرفته‌ ی کایرین 970 برای تحقق فرآیند های هوش مصنوعی به یک واحد پردازش عصبی مجزای داخلی تجهیز شده است. اسنپدراگون 710 در مقایسه با تراشه‌ی جدید هواوی با بهره‌ گیری از فناوری ساخت 10 نانومتری که توسط کمپانی سامسونگ الکترونیکس ساخته شده است و از موتور چند هسته‌ ای هوش مصنوعی و قابلیت‌ های پردازش شبکه‌ ی عصبی برخوردار می باشد.

پردازنده ی اسنپدراگون 710 کوالکام بر پایه‌ی معماری جدید Cortex A75 و A55 ساخته شده است و به نوعی مهندسی شده تا بدون کاهش طول عمر باتری، بهبود های قابل توجه‌ ای در عملکرد آن به‌دست آورد. اولین گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 710 احتمالا mi 8 SE شیائومی و پس از آن گوشی هوشمند ساخت کمپانی اوپو خواهد بود.

 

منبع: zoomtech